• سه شنبه ٢١ فروردين ١٤٠٣-١٥:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٦١
در صحن شورا صورت گرفت:13-226

تعیین تکلیف تعدادی پلاک ثبتی از حیث باغ و غیر باغ بودن

تعدادی پلاک ثبتی از حیث باغ و غیر باغ بودن مورد بررسی قرار گرفته و با رأی موافق و مخالف اعضاء تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و بیست و ششمین جلسه شورا، تعدادی پلاک ثبتی از حیث باغ یا غیر باغ بودن، مورد بررسی قرار گرفته و تعیین تکلیف شدند.
اولین پلاک ثبتی که مشخصات آن از سوی جعفرشربیانی، عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورا بیان شد، ملکی به مساحت 1118 متر، واقع در منطقه 2، حدنصاب درختان را ندارد، فاقد رای کمیسیون ماده 12 بوده که با توجه به زیرپهنه آن، امکان ساخت و ساز نداشته و بر اساس همین دلایل و اهمیت حفظ فضای سبز بزرگراهی، نظر کمیسیون بر غیر باغ بودن این ملک تعلق گرفت.
پلاک ثبتی دیگری به مساحت 1116 متر واقع در کنار ملک پلاک ثبتی قبلی و با شرایطی مشابه با همان ملک، غیرباغ تشخیص داده شد. 
مورد بعدی پلاکی به مساحت 930 متر واقع در منطقه ۳ بود که این ملک حد نصاب درختان را نداشته و سند آن یک قطعه زمین بوده و این پلاک فاقد کمیسیون ماده 12 است ، اما بنابر تصاویر هوایی و به تشخیص کمیسیون، و نیز با اکثریت آرای اعضا باغ اعلام شد. 
پلاک ثبتی بعدی که مورد بررسی قرار گرفت، ملکی با مساحت 819 متر، واقع در منطقه 21 است که حدنصاب درختان را ندارد و سند آن یک سند مزروعی و فاقد کمیسیون ماده 12 است، این پلاک با نظر کمیسیون از سوی اعضای شورا غیر باغ اعلام شد.
مورد بعدی ملکی به مساحت 809 متر در منطقه 3 بود. حد نصاب درختان را نداشته، سند آن یک قطعه زمین بوده و فاقد رای کمیسیون ماده ۱۲ بوده که بر اساس همین دلایل این پلاک غیر باغ تشخیص داده شد. 
پلاک ثبتی بعدی ملکی به مساحت 1153 متر مربع واقع در منطقه 1 بود.  حد نصاب درختان را نداشته است و سند آن یک قطعه زمین بوده و رای کمیسیون ماده ۱۲ دایر بر باغ بوده که بر اساس تصاویر هوایی، کمیسیون آن را باغ اعلام کرده است.  این پلاک نیز با رای موافق اعضاء باغ اعلام شد. 
پلاک ثبتی دیگری به مساحت 639 متر واقع در منطقه 12، حد نصاب درختان را نداشته و فاقد رای کمیسیون ماده ۱۲ بوده است، اما شرایط پوشش درختان را دارد، مطابق با نظر ریاست شورای شهر، این ملک غیرباغ تشخیص داده شده اما موضوع حریم میراثی بودن مورد توجه قرار بگیرد، که در نهایت مطابق با نظر اکثریت، این ملک غیرباغ تشخیص داده شد.
مورد بعدی ملکی به مساحت 2964 متر در منطقه 6 بود. حد نصاب درختان را نداشته است و سند آن یک قطعه زمین بوده و فاقد کمیسیون ماده 12 است، و مطابق با تصاویر هوایی و نظر اکثریت باغ اعلام شد.
پلاک ثبتی دیگری به مساحت 1250 متر واقع در منطقه 1، حد نصاب درختان را نداشته است و سند آن یک قطعه زمین بوده و کمیسیون ماده 12 رأی بر اتبطال آن داشته است، که با اکثریت آرا پلاک مذکور، غیرباغ اعلام شد.
مورد بعدی ملکی به مساحت 1013 متر واقع در منطقه 1، حد نصاب درختان را ندارد، و فاقد جز پنجم بوده است و مطابق با نظر کمیسیون و اکثریت اعضا، غیرباغ اعلام شد.
پلاک ثبتی بعدی، ملکی با مساحت 944 متر واقع در منطقه 2، حد نصاب درختان را نداشته است و سند آن یک قطعه زمین بوده و فاقد رأی کمیسیون ماده 12 بوده، بنا برهمین دلایل، غیرباغ تشخیص داده شد.
پلاک ثبتی دیگری به مساحت 2827 متر، واقع در منطقه 12 ، حد نصاب درختان را نداشته است و سند آن یک قطعه زمین بوده و فاقد رأی کمیسیون ماده 12 بوده، اما جز پنجم آن حاکی از غلبه پوشش گیاهان در ملک می باشد، و بنابر تصاویر هوایی، و مطابق با نظر کمیسیون و اکثریت اعضا، باغ تشخیص داده شد.
آخرین پلاک ثبتی مورد بررسی قرار گرفته، ملکی با مساحت 1135 متر واقع در منطقه 1 ، حد نصاب درختان را دارد و سند آن یک قطعه زمین بوده و جزء پنجم را دارد، لذا مطابق با نظر کمیسیون و اکثریت اعضا، باغ تشخیص داده شد.
 
کد خبر: 13-226

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: